Van Sinterklaas tot surfen - Reisverslag uit Torquay, Australië van Evelien Vermeulen - WaarBenJij.nu Van Sinterklaas tot surfen - Reisverslag uit Torquay, Australië van Evelien Vermeulen - WaarBenJij.nu

Van Sinterklaas tot surfen

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

05 December 2015 | Australië, Torquay

Na alle leuke drukke weekenden was afgelopen weekend een relax weekendje. Ik had gehoopt op zaterdag met mijn huisgenoten pepernoten te kunnen bakken, maar helaas heb ik nog steeds geen pakketje ontvangen met de speculaaskruiden er in. Dus werd Sinterklaas een dagje strand met Grazia. Met de tram zijn we naar St. Kilda gegaan en daar hebben we een lekker dutje gedaan en even in de zee gezwommen.

Zondag had ik afgesproken met iemand om wat leuks te gaan doen, maar diegene kwam niet opdagen (lag om 14.30 nog te slapen). Dus ben ik lekker naar de design market geweest. In het expositie gebouw van Melbourne stonden allemaal kraampjes met leuke spulletjes en kleding voor iedereen die alvast kerst inkopen wilde doen óf voor mensen die nog een Sinterklaas cadeau voor zichzelf mochten kopen. Dus dat heb ik dan maar gedaan. Ik heb echt een super leuke middag gehad. Ik heb daar een lekker drankje besteld en ik voelde me helemaal “upper class Melbourne”.

Dinsdag heb ik met mijn collega’s een escaperoom gedaan. Je wordt dan met zijn allen opgesloten in een kamer en je hebt dan 70 minuten de tijd om alle raadsels op te lossen en codes te verzamelen, zodat je uit de kamer kan ontsnappen. Gelukkig hebben we het gehaald. We waren een beetje bang voor onze reputatie als we met zes onderzoekers niet binnen de tijd de puzzels konden oplossen, maar we hadden nog 15 minuten over! Dus daar hebben we maar op geproost met taco’s en corona’s. (lieve GZW-meisjes, onze escaperoom was wel wat spannender!!)

Woensdag 9 december, heb ik voor het eerst gebeachvolleybald in Melbourne. Het waaide erg hard, maar toch nog even een paar balletjes kunnen slaan en dat was lekker. Erg vervelend maar waar... Hier moesten we ook een biertje op drinken!

Die vrijdag was het weer feest want het was tijd voor de kerstborrel van werk. Na werk gingen we gezellig cocktails drinken in een rooftopbar in het centrum.

De hele week keek ik al uit naar zondag. Zondag had ik met Anika, mijn Duitse vriendinnetje, een surfles geboekt in Torquay. ’s Ochtens vroeg hadden we al op het station afgesproken zodat we op tijd zouden zijn voor de trein. De reis duurde ongeveer twee uur, maar het was het helemaal waard! We hebben het zo naar ons zin gehad, dat we niet eens tijd hadden om actiefoto’s te maken. Het is ons allebei gelukt om rechtop te staan op het surfboard en wat golfjes te pakken. Dus ik heb vast goed geoefend voor Maleisië. We hebben afgesproken dat we nog een keer gaan surfen en dan maken we ook wat coole foto’s.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 26 Sept. 2015
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 6723

Voorgaande reizen:

24 September 2015 - 19 Mei 2016

Eef naar Australië

Landen bezocht: