Cape Paterson - Reisverslag uit Cape Paterson, Australië van Evelien Vermeulen - WaarBenJij.nu Cape Paterson - Reisverslag uit Cape Paterson, Australië van Evelien Vermeulen - WaarBenJij.nu

Cape Paterson

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

27 November 2015 | Australië, Cape Paterson

Voor het weekend was ik uitgenodigd door een collega om mee te gaan naar haar strand huisje in Cape Paterson. Dus na werk ging ik met Leone, een ontzettend leuke, bijna pensioengerechtigde vrouw, naar de trein. Haar man zou ons dan halverwege ophalen, waarna we met de auto verder zouden gaan. Allebei zijn het leuke mensen geïnteresseerd in reizen en de natuur, dus in de auto kreeg ik een guided-tour door het landschap waar we reden. Het huisje waar Leone en haar man Michael in de weekenden vertoeven is hun paradijsje. Het ligt vlak bij het strand en ze hebben een mooie tuin waarin ze zelf hun groentes kweken. Ze verheugen zich erop dat ze over een jaar met pensioen gaan en volledig hier naar toe verhuizen.

’s Avonds hadden we een gezellig etentje met gamba’s en een glaasje wijn. Na mijn aardrijkskunde- en biologielessen van die middag was het nu tijd voor de levenslessen. Het belangrijkste was het genieten van het leven en dat doen ze volop. Lekker naar het strand, wandelen en ‘no worries’. Ze hebben vroeger zelf veel gereisd en ze kregen toen vaak onderdak aangeboden van vreemden. Nu ze zelf ouder zijn, vinden ze het hun tijd om de jonge reiziger te helpen. Zij vertelde mij ook dat ze twee dochters hadden, waarvan een Belgische. Deze dochter hadden ‘geadopteerd’ toen ze voor het eerst naar Australië kwam. Inmiddels na meerdere Australië reizen, woont ze in Melbourne en is ze een onderdeel van de familie. Ik was dus nu een van die gelukkigen die van hun gastvrijheid mocht genieten.

Die zaterdag zijn we naar een farmers market geweest en zijn we een wandeling gaan maken langs de kliffen en de mooie kleine strandjes van Cape. Het was echt geweldig! Strakke lucht, blauw water en wit zand. Nog veel beter was dat er helemaal niemand te bekennen was. ’s Middags gingen we terug naar het huisje en kreeg ik een les ‘Aardbeienjam maken’ en natuurlijk kreeg ik een potje voor mee naar huis. De week hiervoor had ik aangeboden dat ik wel een avond zou koken. Toen ik in de keuken een boek zat te lezen en Leone bezig zag, realiseerde ik me dat ik een klein probleempje had. Leone was een hele goede kok. Dus toen ik de pastabladen en de bechamelsaus op het boodschappenlijstje wilde zetten, werd mij verteld dat we dat gewoon zelf gingen maken. Uiteindelijk hebben we samen gekookt (zij een beetje meer dan ik) en heb ik dus ook bechamel en pasta leren maken. Opnieuw was er weer een flinke portie over die ik mee naar huis kreeg. Gelukkig kon ze het waarderen dat ik had aangeboden te koken en kon ik laten zien dat ik wel een hele goede afwasser was.

Zondag zijn we opzoek gegaan naar de dinosaurus afdruk die in de buurt gevonden was. Helaas hebben we die niet gevonden, maar daarna hebben we nog wel een heleboel andere strandjes gezien en kreeg ik cricketuitleg. Toen was het weekend al bijna om en begonnen we aan de terugreis. Leone had echter nog even geregeld dat ik haar Belgische dochter kon ontmoeten, dus gingen we in Melbourne nog even lekker sushi eten. Na een heerlijk weekend in Cape Paterson werd ik met goede herinneringen en een rugzak gevuld met eten thuis afgezet.

  • 29 December 2015 - 12:11

    Louis:

    Kan niet wachten om je pasta en bechamelsaus te proeven :-)

  • 30 December 2015 - 22:29

    Evelien Vermeulen:

    Haha nog even geduld! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cape Paterson

Evelien

Actief sinds 26 Sept. 2015
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 6730

Voorgaande reizen:

24 September 2015 - 19 Mei 2016

Eef naar Australië

Landen bezocht: