Hello Goodbye - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Evelien Vermeulen - WaarBenJij.nu Hello Goodbye - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Evelien Vermeulen - WaarBenJij.nu

Hello Goodbye

Door: Eef

Blijf op de hoogte en volg Evelien

21 December 2015 | Australië, Melbourne

Mijn laatste week voor de vakantie was een drukke week. Ik had nog een hoop af te ronden voordat ik zes weken op vakantie kon gaan. Verder was het ook een week van afscheid nemen en het ontmoeten van oude bekenden. Het begin van de week stond in het teken van afscheid nemen van mijn lieve collega Holly. Holly is een Britse onderzoeksverpleegkundige bij onze onderzoeksgroep die aan het bureautje naast mij zat. Op maandag wisselden we onze weekendverhalen uit en genoten we ervan hoe 'lekker Melburnian' we waren met onze ochtendkoffies. Helaas heeft ze besloten, na vijf jaar in Melbourne, weer terug te gaan naar haar thuis in Engeland om haar zoektocht voort te zetten naar haar prins op het witte paard. Toen ik deze maandag op stage kwam en vroeg hoe het inpakken was gegaan. Kreeg ik als antwoord dat ze cadeautjes voor me had meegenomen. Ik kreeg een hele mooie leren tas en een grote kledingzak met allemaal leuke shirtjes die zij niet mee kon nemen.
Toen ik die avond thuis kwam heeft Grazia, de Italiaanse, haar spiegel naar beneden gehaald en op de muziek van 'Pretty Woman' hebben we onze kledingkasten aangevuld met Holly's kleding.

Dinsdag hadden we een afternoon tea op werk om afscheid te nemen. Iedereen had allemaal lekkere dingen gebakken, waar we uiteindelijk nog een week van gegeten hebben. Woensdagavond hadden we nog een afscheidsdinner, gewoon, omdat het ons wel gezellig leek en dat was het ook. Met de belofte dat ik haar in Amsterdam een keer ga rondleiden en zij mij Londen laat zien namen we afscheid.

Donderdagochtend stond ik om 7:00 bij het busstation in Melbourne. Siri, een vriendinnetje van volleybal en middelbare school, was op reis door Australië en arriveerde toen in Melbourne. Doordat we allebei een blog bijhouden op facebook hadden we gezien dat we in Australië waren. Dus had ik Siri uitgenodigd om bij mij te komen logeren. Het was heel gezellig en ookwel bijzonder om elkaar aan de andere kant van de wereld te ontmoeten. Ik moest nog wel twee dagen werken, maar toen kon Siri zelf de stad een beetje ontdekken. Toen ik donderdag uit werk kwam had Siri een lekker maaltje voor mij gekookt!

Zaterdag hadden we plannen om naar het strand te gaan maar er was een hittegolfje (42 graden!), dus zijn we veel binnen gebleven met de airco aan. We zijn nog wel lekker sushi gaan eten in een heel goed sushirestaurant met daarna nog een drankje in een van de rooftopbars.

Zondag was het weer omgeslagen, het was toen een beetje druilerig weer. De plannen om naar het strand te gaan stonden nog steeds dus zijn we maar gewoon gegaan. We wilden heel graag de pinguins bij St Kilda zien. Toen we de regen een beetje zat waren zijn we ergens koffie gaan drinken. Dat was helaas geen succes, omdat Siri toen last kreeg van een voedselallergie. We weten nog steeds niet zo goed wat het geweest is, maar het resultaat was dat de dokter ons naar het ziekenhuis doorstuurde voor controle. Het was namelijk een best heftige reactie. Na al mijn onderzoek over allergische reacties kwam daar nu een praktijkervaring bij. Eenmaal in het ziekenhuis ging het gelukkig wel beter en konden we er allebei wel een beetje om lachen. Na twee uur werd ons verteld dat de dokter zo zou komen en dat we dan naar huis konden. Helaas duurde dat nog twee uur extra. Dus hebben we ons vermaakt met disneyfilms en 'ik zie ik zie wat jij niet ziet'.

Uiteindelijk waren we om 23:00 thuis en hebben we pannenkoeken met pepernoten gegeten, een echte aanrader! Waarna ik mocht beginnen met inpakken, want de volgende ochtend kwam de bus naar het vliegveld me al om 5:15 ophalen, omdat ik kerst ging vieren met Merel in Adelaide.

Die avond stond er echter nog een ander afscheid gepland. Mijn huisgenootje Jessica uit El Salvador ging weer terug naar huis. Ik ga haar echt ontzettend missen, want het was super gezellig om met haar in een huis te wonen. Na het afscheid moest ik ook nog even van kamer verhuizen. Ik heb nu een grotere kamer met eigen badkamer. Heel fijn, maar het was nog een hoop werk om alles op te ruimen. Dus had ik nog een uurtje te slapen voordat de bus kwam en ik ook Siri gedag moest zeggen.

Een hoop goodbyes, maar ook weer een nieuw avontuur voor de boeg. Merel, Adelaide en Sydney, here I come!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Evelien

Actief sinds 26 Sept. 2015
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 6727

Voorgaande reizen:

24 September 2015 - 19 Mei 2016

Eef naar Australië

Landen bezocht: