Al 6 weken in Melbourne!! :) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Evelien Vermeulen - WaarBenJij.nu Al 6 weken in Melbourne!! :) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Evelien Vermeulen - WaarBenJij.nu

Al 6 weken in Melbourne!! :)

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

04 November 2015 | Australië, Melbourne

De eerste maand is al ruim om. Ik heb al ontzettend veel leuke ervaringen opgedaan. Helaas was ik niet zo’n trouwe schrijver. Dus hier een korte samenvatting van het leven tot nu toe.

Als een echte Hollander trotseer ik Melbourne op mijn fiets. Het verkeer is nog niet echt ingesteld op fietsers dus het is soms een flinke tocht om het stadscentrum te bereiken, de ene keer op het fietspad, dan weer over de stoep of te midden van de auto’s, tot nu toe gaat het steeds goed. In het begin ging er alleen maar door mijn hoofd: “Keep left, keep left.”, maar inmiddels is het een gewoonte geworden om aan de andere kant van de weg te fietsen. Waar ik nog niet echt aan kan wennen, is dat ik iedere keer mijn helm op moet zodra ik op de fiets stap. Heb je eindelijk je haar in model, mag je dat ding op je hoofd… ;)

Verder ben ik in mijn tweede week naar Healesville Sanctuary geweest met mijn begeleider, Jennifer en haar man. Deze sanctuary is een dierentuin, waar alle Australische dieren te zien zijn. Van de Alpine she-oak skink tot de Wombat en alle dingo’s, emu’s, kangoeroes, koala’s, platipus, possums en tasmanian devils die er tussen in zaten, ik heb ze allemaal gezien. Ik heb zelfs een wombat en een kangoeroe kunnen aaien!

Ook ben ik begonnen met volleyballen bij de Melbourne Renegades. Sommige mensen, lees: Sophie Duijser, vonden het onzin dat ik mijn kniebeschermers mee zou nemen naar Australië. Dus toen mijn koffer op Schiphol te zwaar bleek, heb ik ze met pijn in mijn hart uit mijn koffer gehaald. Dat heb ik gevoeld… Een week zonder kniebeschermers trainen en twee weken later nog steeds paarse knieën. Ik heb dus snel knietjes besteld. Het was de pijnlijke knieën wel waard. Het is fijn om weer met een leuke club meiden te kunnen volleyballen.

Samen met mijn huisgenoten ben ik al aardig op weg met het ontdekken van het nachtleven van Melbourne. Zo zijn we onder andere naar een hele gave ginbar geweest, waar we een heerlijke gin-tonic op hebben. Afgelopen weekend met Halloween ben ik met Grazia nog even de stad in geweest. Helaas niet verkleed, want de panty’s die ik gekocht had waren bedoeld voor 6-jarige kinderen. Ondanks die (te) kleine tegenvaller, was het een erg gezellige avond.

De afgelopen tijd is het best mooi weer geweest hier. Op dat soort dagen loop en fiets ik veel door de stad, naar de markt, de botanische tuin of bijvoorbeeld naar AC/DC street. In deze straat vind je heel veel graffiti. De ene tekening is nog niet droog of de volgende artiest gaat er al weer overheen.

Tot slot hadden we ook nog een werkuitje met de hele onderzoeksgroep. We zijn toen gaan lunchen in een kasteeltje een uur rijden van Melbourne. Het was erg leuk om mijn collega’s wat beter te leren kennen. Verder was het weer een prachtige locatie om foto’s te maken dus die zal ik ook toevoegen.

Hoewel ik er dus pas een maand ben en het leven hier nog steeds als vakantie voelt, ben ik toch aan de slag gegaan met het plannen van vakanties. In de kerst/zomervakantie ga ik naar Merel toe. Merel is een vriendinnetje van geneeskunde en zij doet haar stage in Adelaide, slechts 8 uur rijden van Melbourne. In Adelaide gaan we dan kerst vieren, om de dag daarna naar Sydney te vertrekken. Daar zijn we dan ook tijdens oud en nieuw. Als ik dan terug kom heb ik twee dagen om mijn koffer uit en in te pakken, want dan ga ik naar Kuala Lumpur om Ewout te zien en daar een maand samen rond te reizen. Ik heb echt ontzettend veel zin in deze twee vakanties!

Dit was dus zes weken Australië in een notendop.

Dan rest mij nog om de goede versie van mijn adres door te geven. Als je een kaartje stuurt, zorg ik dat je er ook een terug krijgt.
Mijn adres is:
Unit 4 321 Flemington Road
North Melbourne VIC 3051
Australia

Ps. Sophie, ik vind je nog steeds heel lief, ik hoop jij mij ook na deze blog :P

  • 07 November 2015 - 10:26

    Sop:

    Geweldige foto's en blog Eefie!
    En no worries hoor! Zo snel krijg je mij niet boos haha
    Neem nog een extra gin-tonic deze week en die leuke wombat mee naar huis! xx

  • 08 November 2015 - 18:43

    Louis:

    Ik wil ook zomeèèèèrrrr!

  • 09 November 2015 - 12:44

    Evelien Vermeulen:

    Louis, als je een weekje naar de zon wilt ben je van harte welkom!

  • 09 November 2015 - 12:45

    Evelien Vermeulen:

    Sop, ik zal een grote koffer proberen te scoren voor die wombat

  • 11 November 2015 - 23:17

    Charelle:

    Hee Evelien, wat leuk om je verhalen te lezen. Ik vond de stokstaartjes en haai in het gebouw al cool, maar er komt nog een heel riedeltje aan dieren bij, heel gaaf! Het is erg leuk om te lezen dat je daar bent gaan volleyballen en de stad aan het verkennen bent onder het genot van (af en toe) een gin tonic, heerlijk! En dan ook nog geweldige feestdagen en vakanties in het vooruitzicht, het wordt echt een reis om nooit te vergeten! Geniet ervan meid! Liefs, Charelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Evelien

Actief sinds 26 Sept. 2015
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 6730

Voorgaande reizen:

24 September 2015 - 19 Mei 2016

Eef naar Australië

Landen bezocht: