First days at the office - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Evelien Vermeulen - WaarBenJij.nu First days at the office - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Evelien Vermeulen - WaarBenJij.nu

First days at the office

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

16 Oktober 2015 | Australië, Melbourne

De eerste twee weken van mijn stage zijn al achter de rug. Hoog tijd om daar wat over te schrijven. Ik loop stage bij het Murdoch Childrens Research Institute. Dat is een onderzoeksinstituut dat verbonden is aan het kinderziekenhuis in Melbourne. Als ik de deur uit stap kan ik door de bomen het gebouw al zien. Het duurt maar tien minuten om van mijn voordeur naar mijn bureaustoel te lopen.

Het gebouw is volledig ingericht op kinderen. Overal vind je speelhoekjes, de afdelingen worden aangeduid met Australische dieren, ze hebben een aquarium met een haai erin, er is een hok met stokstaartjes naast de wachtkamer en ze hebben een McDonalds.
Ik heb mijn eigen werkplek in het kantoortuintje van de onderzoeksgroep en een eigen werknemers pas waarmee ik kan printen. Dus dat vond ik al helemaal leuk.

De eerste twee dagen gingen op aan formaliteiten en e-learnings over seksuele intimidatie, de Australische wetten etc... etc... Ik was dus 16 uur verder, maar gelukkig wel 8 certifcates of completion rijker.

Daarna begon het echte werk. Korte samenvatting:
Ik loop stage bij de onderzoeksgroep HealthNuts. Ze kijken voornamelijk naar voedselallergieën bij kinderen, maar ook naar astma en eczeem. Ruim 5000 kinderen zijn vanaf hun geboorte gevolgd en worden dan regelmatig onderzocht. Er wordt dan gekeken hoe ze groeien, of ze nieuwe allergieën ontwikkeld hebben en er wordt bloed afgenomen. Hierdoor hebben ze ontzettend veel gegevens over kinderen met en zonder allergie.

Mijn onderzoek gaat over de relatie tussen voedselallergie en astma. Heb je als kind met een voedselallergie meer kans om op latere leeftijd astma te ontwikkelen? Dit ga ik onderzoeken door te kijken naar een bepaalde blaastest die simpel gezegd luchtweginfectie (astma) kan opsporen in uitgeademde lucht.

Ik heb dus een eigen bureau, een werknemerskaart, een onderzoek en een hele berg artikelen om te lezen. Ik ben al bijna een echte onderzoeker. Het enige wat echter nog ontbreekt is mijn bloemetjes jurk.

Ja je hoort het goed. Echter is het niet zo’n jurk uit de jaren 60, waar de meesten van jullie misschien aan denken. De officejurkjes en rokjes hebben hier namelijk allemaal leuke kleuren en printjes, terwijl ik met mijn nette zwarte broek aankom. Morgen ga ik kijken of ik ook zo’n jurkje kan scoren. Dat is eigenlijk ook wel nodig met de 30 graden die we de afgelopen week gehad hebben.

Ik wens jullie veel succes met de kou in Nederland. Neem een lekker kopje warme choco.

Ps. Als jullie als eerste mijn nieuwe blogs willen lezen, klink dan op ‘meld je aan voor de mailinglijst’. Je krijgt de blog dan per mail toegestuurd.

  • 16 Oktober 2015 - 13:16

    Iris:

    Klinkt allemaal supergaaf Eef! Geniet ervan en de volgende keer een foto van die bloemetjesjurk en de haai! :)

  • 16 Oktober 2015 - 15:17

    Sop:

    Jaaa! Foto's inderdaad!
    Leuke blog weer Eefie!
    Keep up the good work!
    Dan krijg je van mijn je negende certificaat.
    Succes met de blommekes.
    xx

  • 16 Oktober 2015 - 15:21

    Louis:

    Heb je ook zelf contact met de kinderen?

  • 16 Oktober 2015 - 15:32

    Evelien:

    Thanks Sop en Iris!
    Louis, soms heb ik contact met de kinderen. Af en toe mag ik een dagje meekijken met de allergieverpleegkundigen. Dan zie ik alle kinderen die de tests ondergaan. Dat is erg leuk!
    xx

  • 16 Oktober 2015 - 20:35

    Rosemarijn:

    leuk verhaal Eef! Ben heel benieuwd naar je bloemetjesjurkje hahaha
    We bevriezen met z'n allen op de veste dus geniet maar van het mooie weer :)

    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Evelien

Actief sinds 26 Sept. 2015
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 6721

Voorgaande reizen:

24 September 2015 - 19 Mei 2016

Eef naar Australië

Landen bezocht: