Vakantie naar Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Evelien Vermeulen - WaarBenJij.nu Vakantie naar Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Evelien Vermeulen - WaarBenJij.nu

Vakantie naar Adelaide

Door: Eef

Blijf op de hoogte en volg Evelien

21 December 2015 | Australië, Adelaide

Het was een kort nachtje voordat ik 21 december naar Adelaide zou vliegen. Ik was echter super enthousiast dus had gelukkig genoeg energie om om 5 uur een oprecht vrolijke 'Good morning' te produceren toen ik de bus naar het vliegveld in stapte. Helaas keken tien slaperige mensen me aan alsof ik gek was, maar dat kon mijn pret niet drukken. Het was maar een uurtje vliegen naar Adelaide en ik had geen check-in bagage. Een kwartier na landing zat ik daarom al in de bus naar Merel. Merel is een vriendinnetje die ik ken van mijn studie. Zij doet haar stage in Adelaide en doet haar onderzoek in het laboratorium. Omdat Merel nog geen vakantie had, spraken we af op haar stageadres. Na een rondleiding zijn we in de botanische tuinen, die naast haar werk liggen, gaan lunchen. Ik ben daarna de stad een beetje gaan verkennen. Zo heb ik de universiteitsgebouwen bewonderd, ben ik langs de rivier even een slaapje gaan doen en heb ik lekker door het centrum gewandeld. Adelaide is een leuke stad, maar veel rustiger dan Melbourne! Die avond hebben we lekker een pizza'tje gegeten in de stad. 


De volgende dag is Merel nog een half dagje gaan werken en heb ik nog een beetje uitgerust. In de middag zijn we een huur auto op gaan halen en gingen we naar Port Augusta. Merel had daar een stagedag bij de flying docters en dan kon ik de omgeving wat gaan verkennen. De autorit er naar toe vond ik wel spannend. Het was even wennen in een automaat én aan de linkerkant rijden. Gelukkig wende het snel genoeg. Eén ding wat we echter niet zo goed onder de knie kregen waren de knipperlichten. Aangezien die ook aan de andere kant zaten, gingen regelmatig de ruitenwissers uit als we van baan wisselden op de snelweg.


In Port Augusta sliepen we bij Andy en Lisa en hun twee kinderen. Merel kende deze mensen omdat het familie was van haar huisgenoot. Toen we aankwamen hadden ze net een kerstfeestje bij hun thuis. Dus we stapten een woonkamer binnen waar het hele gezelschap kerstliedjes zong, begeleid door een gitaar, piano,  accordeon en kinderen met trommels en bellen. We hadden op geen beter moment kunnen komen!


De volgende dag zijn Merel, Andy en ik naar de flying docters gereden en kregen we een rondleiding. Daarna ben ik met onze huurauto op pad gegaan naar Wilpena, een natuurgebied in de buurt. Ik heb echt genoten van de autorit, de omgeving was echt prachtig. Regelmatig ben ik gestopt bij de look-outs om er even van te genieten. Ook heb ik een kleine hike gedaan en wat aboriginal-art gezien op de rotsen. Om twee uur 's middags kwam ik toen aan bij het begin van het natuurgebied. Ik heb toen maar besloten daar niet in te gaan omdat ik dan een kaartje moest kopen en ook nog eens twee en een half uur terug moest rijden. Op de terugweg heb ik nog een paar stops gemaakt en heel veel kangoeroes van dicht bij gezien.

's Avonds kregen we nog een tour door de stad toen Lisa met de kinderen de met lichtjes versierde huizen ging bekijken. Wat hebben we toch een lelijke knipperende kleurrijke huizen gezien! 


De volgende dag waren we uitgenodigd voor een kerstdinner op kerstavond. We hoorden echter pas vlak van te voren dat Australische kerstdinners 's middags plaats vinden. We zouden daarom niet optijd terug in Adelaide zijn, dus hebben we die uitnodiging afgezegd en zijn we op ons gemakje terug gereden naar Adelaide. Ondertussen hebben we nog een stop gemaakt voor de Alligator Gorge. Een mooie plek voor een wandeling en onderweg zagen we weer veel kangoeroes. 


In Adelaide zijn we snel naar huis gegaan en hebben we onze spullen gepakt voor een Aussie barby (= Australische BBQ). Dat was erg gezellig. Kerstmuts op en gaan! Tussen de gangen door hebben we even gezwommen. Het was een gekke manier van kerst vieren.


Eerste kerstdag waren we uitgenodigd door een vriendin van Merel, Kim, voor een kerstdinner. We hadden het maar even nagevraagd en inderdaad werden we om half een 's middags verwacht. Het was erg gezellig met haar ouders, oma en nog een vriendin die net als wij 'een wees was met kerst'. We hebben echt geweldig gegeten. Er was een enorme schaal met kreeft, oesters en gamba's, wat slechts het voorgerecht was. Daarna kwam een grote schaal met vlees en groente en het was allemaal even lekker. Kims vader bleef ons ook lekker bijschenken met bubbels. Toen onze eerste maag gevuld was moesten we overschakelen naar onze toetjesmaag, want er stond een granddessert voor ons klaar. Dus ook onze eerste kerstdag was een groot succes!


Tweede kerstdag, hier: boxing day, zijn we met zijn tweeën naar Sydney gevlogen. Misschien dat ik straks ook nog een blog plaats over Sydney, maar dat hangt af hoe onze avond er verder uit gaat zien. Op dit moment zitten we op een handoekje in het gras met een goed gevulde koeltas. Als we opstaan en vijf meter lopen hebben we geweldig uitzicht over de Harbor Bridge. Om twee uur vanmiddag zaten we hier al klaar zodat we zeker een goede plek hebben voor het vuurwerk van vanavond.


Jullie zijn waarschijnlijk nog niet eens begonnen met oliebollen bakken (of kopen), maar ik wens jullie vast een fijne Oud&Nieuw! Proost! Ik hoop dat 2016 voor iedereen een mooi jaar wordt!


Voor mij staan er ook al genoeg leuke dingen gepland in 2016, dus ik heb er zin in!


Kusjes, 

Eef


  • 31 December 2015 - 12:42

    Sop:

    Klinkt weer geweldig allemaal Eefie! Geniet ervan! Xxx

  • 01 Januari 2016 - 13:17

    Hanneke:

    Hoi Evelien allereerst de beste wensen voor 2016. Je blogs zijn leuk om te lezen. Je maakt genoeg mee en maakt vrienden voor het leven. Geniet van je vakantie met Ewout.
    Groetjes vanuit een zonnig Leiden,
    Herman en Hanneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Evelien

Actief sinds 26 Sept. 2015
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 6719

Voorgaande reizen:

24 September 2015 - 19 Mei 2016

Eef naar Australië

Landen bezocht: